overnight oats aardbei banaan
Ontbijt

Overnight oats met Banaan en Aardbei

Na 3 weken weinig sporten en op vakantie veel lekker eten en drinken werd het weer eens tijd voor wat zweten in de sportschool. Voor een lesje TRX is een goed voedzaam ontbijt geen overbodige luxe, want deze overnight oats vult goed!

Dit ontbijt is heerlijk zomers, doordat het fruit dat erin zit het gerecht lekker zoet maakt. Je maakt het een dag van te voren, dus je kunt ‘s ochtends direct aanvallen. Ideaal!

Eet jij wel eens overnight oats? En hoe dan?

Dit heb je nodig voor de overnight oats


25 gram Havermout fijn 
Halve rijpe banaan
1 Aardbei + 2 voor het garneren
200 ml Halfvolle melk

Zo maak je het:
Snijd de banaan in stukjes en blend met een staafmixer samen met de melk. Voeg dan een aardbei toe en mix ook met de staafmixer. Meng de havermout erdoorheen en kijk even of je genoeg havermout hebt toegevoegd. Het moet waterig zijn, want de havermout neemt het vocht nog op en zet dan uit. Dit is een kwestie van ervaring en eigen smaak hoe dik of dun jij het zelf wilt hebben. Giet het geheel in een glas en zet afgedekt in de koelkast. Top de volgende dag af met lekker vers fruit.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *